28/2/07

Μπάι δε γουέι

Με πολύ κέφι και ενθουσιασμό πραγματοποιήθηκαν οι καρναβαλικές εκδηλώσεις σε διάφορες πόλεις της χώρας.

Χιλιάδες λιλιπούτειοι καρναβαλιστές ξεχύθηκαν στους ελληνικούς δρόμους, προσδοκώντας να μάθουν τσάμπα σάμπα και να γνωρίσουν αυθεντικές Βραζιλιάνες απ’ το Μοσχάτο.

Οι ξέφρενοι εορτασμοί ολοκληρώθηκαν την Καθαρά Δευτέρα με το παραδοσιακό πέταγμα του αετού.

Σύσσωμο το ελληνικό γένος παρακολούθησε τις ηρωικές προσπάθειες του Νομάρχη Θεσσαλονίκης και Πάσης Ελλάδος, Παναγιώτη Ψωμιάδη.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, δοκίμασε να πετάξει τον μεγαλύτερο χαρταετό των Βαλκανίων, ανεπιτυχώς προσγειώνοντας τον συνεχώς στα κρύα νερά του Θερμαϊκού.

Αγαπητέ νομάρχη, τι σημασία έχει αν ο δικός σου είναι o μεγαλύτερος, αν δεν σηκώνεται με τίποτα?

Μιλώντας για καρναβάλια, ξεκινά αυτή την Τετάρτη το Τριώδιο της Eurovision για την επιλογή του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει την χώρα μας στον φετινό διαγωνισμό.

Την Ελληνική εκπροσώπηση διεκδικούν ο Κυπριολιβανέζος Σαρμπέλ, η Ρωσογεωργιανή Τάμτα και ο Ελληνοέλληνας Δάντης, τραγουδώντας αμφότεροι σε άπταιστα αγγλοαμερικανικά.

Βαθύτατα εμπνευσμένος από παλιούς ύμνους της Φατάχ, ο Σαρμπέλ συγγράφει στο «Yassou Maria» το τραγούδι του καλού βομβιστή, προτού τους στείλει όλους αδιάβαστους:

«…Όλα τα μάτια στη Μαρία. Χωρίς υπερβολή είναι η βόμβα. Όλοι θέλουν να την δουν, όλοι θέλουν να είναι οι τυχεροί. Κούνα το, κούνα το. Έτσι, ο, ο. Γεια σου Μαρία. Στρίψε, φέρ’ το κάτω, πιο αργά. Προσοχή! Μα τον Θεό, δείξε έλεος...»

Σε αντίθετο κλίμα, η Μητέρα Τερέζα-Τάμτα αφιερώνει το «With Love» σε όλα τα πιτσουνάκια του κόσμου.

«…Για κάθε άνθρωπο στην βροχή, για κάθε παιδί που πονά, υπάρχει ένα γιατρικό, μια γνωστή συγκίνηση, είναι σαν ένα μυστικό που μπορείς να νιώσεις. Με αγάπη, με αγάπη και χαρά, θα βρεις την τρυφερότητα, αγγίζεις τα αστέρια ψηλά…»

Μπάι δε γουέι, κοπέλα μου, για κάθε άνθρωπο στην βροχή, μια ομπρέλα θα ’ταν πιο χρήσιμη από την αγάπη.

Απ΄ την δική του μεριά, ο Χρήστος Δάντης εμπνέεται από τον φερόμενο ως φερόμενο Βρακατσέλη, αγνοώντας ότι τα εν ΙΚΑ μη εν Δήμω.

«…Ήμουν απλά το δόλωμα στην αντιπαράθεση με την αγαπημένη μου. Πέθαινα. Αρκετά πια. Τώρα φεύγω. Ο Έλβις έχει εγκαταλείψει το κτίριο. Είχες την ευκαιρία σου, είχες την τιμή, αλλά μωρό μου, δεν είσαι καμία Madonna...»

Δίνοντας τέλος στην λιβανεζογεωργιανοελληνική μάχη τιτάνων, το radar ανακάλυψε τον αυθεντικό Duran Duran στα βάθη της Ροδόπης, και τον προτείνει αναφανδόν να εκπροσωπήσει την πατρίδα και τα ελληνικά χώματα.

Γιατι οι άλλοι καλύτερα θα πάνε ?

21/2/07

Πoιός ζεμάτισε το σκυλί

Μπορεί κατά τον Oscar Wilde «η απομίμηση να είναι ο φόρος που πληρώνει η μετριότητα στην ιδιοφυία», στην Νεότερη Ελληνική Δημοσιογραφία όμως, αρκεί ένα απλό copy paste στους κοινούς κώδικες γραφής και παρουσίασης, για να ετοιμάσεις ένα κεντρικό δελτίο ειδήσεων. Τόσο απλά.

Αφού ως γνωστό τα αγαθά copois κτώνται, αρκούν μια σειρά από ίδιες λέξεις κλειδιά, για να ξεκλειδωθεί κάθε δύσκολο ρεπορτάζ, και να κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού αμείωτο. Για παράδειγμα:

Όσοι διαπράττουν ληστείες σε τράπεζες και σπίτια είναι απαραίτητα ένοπλοι και κουκουλοφόροι. Για να μπει οπωσδήποτε η ληστεία σου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, πρέπει οπωσδήποτε να είναι θρασύτατη, αλλιώς δεν θα έχει καμία τύχη.

Φυσικά, οι ληστές που σέβονται τον εαυτό τους και το λειτούργημά τους, διαφεύγουν με μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού. Αν διαθέτετε παπάκι, μην περιμένετε να κάνετε καριέρα σαν ληστής.

Η είδηση τελειώνει με φράσεις όπως άγριο ανθρωποκυνηγητό εξαπέλυσε η αστυνομία. Το ρεπορτάζ πλαισιώνεται με εικόνες αρχείου από αστυνόμους που ξετυλίγουν κορδέλες στους δρόμους, και περιπολικά που γκαζώνουν για να προλάβουν ανοικτούς τους φούρνους.

Στην περίπτωση, που έχει διαπραχθεί στυγερό έγκλημα, ο δολοφόνος πρέπει να μοιάζει με ανθρωπόμορφο τέρας, και να’χει σταδιοδρομήσει πιο πριν ως το πιο ήσυχο παιδί της γειτονιάς, που ποτέ δεν είχε δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα.

Τα κτίρια που παίρνουν φωτιά, τυλίγονται στις φλόγες μέσα σε λίγα λεπτά. Τα κτίρια για κάποιο λόγο που μόνο οι δημοσιογράφοι γνωρίζουν, είναι ειδικά κατασκευασμένα έτσι ώστε να καίγονται εντός ολίγων λεπτών, και όχι παραπάνω.

Παρεπιπτόντως, είναι η πύρινη λαίλαπα που καίει τα δάση το καλοκαίρι. Ούτε οι φωτιές, ούτε οι πυρκαγιές. Γιες.

Οι ηρωικοί πυροσβέστες δεν προσπαθούν απλά να σβήσουν την φωτιά, αλλά δίνουν μάχη μαζί της, πριν καταφέρουν να την θέσουν υπό έλεγχο.

Γιατροί, πυροσβέστες και σωστικά συνεργεία, για να αναφερθούν σε δελτία ειδήσεων πρέπει να καταβάλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες, εκτός αν συμμετέχουν σε ριάλιτι και τα ρίχνουν στους κριτές, οπότε παίζουν πρώτη δεύτερη είδηση.

Αν οι πυρκαγιές είναι μεγάλες, ο τηλεπαρουσιαστής κλείνει με το ο κίνδυνος αναζωπύρωσης είναι μεγάλος, ενώ οι ζημιές που προκλήθηκαν είναι ανυπολόγιστες. Αν η αξία των ζημιών μπορεί να υπολογιστεί από τον μαθηματικό – γιατρό – δικηγόρο – μηχανικό – δημοσιογράφο, τότε η είδηση διαγράφεται από το δελτίο.

Παράλληλα, προβάλλονται αποκλειστικές εικόνες και αμοντάριστα πλάνα, αφού είναι τόσο κρίσιμα τα γεγονότα, που ξέχασαν να τα μοντάρουν.

Ορισμένες φορές, έντρομη η κοινή γνώμη παρακολουθεί το γεγονός. Η κοινή γνώμη δεν έχει τι άλλο να κάνει, γι’ αυτό βλέπει τηλεόραση.

Συνήθως, η κοινή γνώμη δεν μπορεί να αναπνεύσει φυσιολογικά, αφού παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα τις ραγδαίες εξελίξεις, σε καυτά θέματα, όπως ποιος ζεμάτισε το σκυλί.

Όποιος τελικά την γλιτώνει, σώζεται από θαύμα. Κάθε δελτίο ειδήσεων που σέβεται τον εαυτό του, έχει ένα δύο θαύματα.

Δυστυχώς, το θαύμα που λυτρώνει τους τηλεθεατές από την δημοσιογραφική βλακεία, αργεί να έρθει.

14/2/07

Μια ράτσα σπάνια

Έρωτας

Ο Ορφέας για χάρη του κατέβηκε στον Άδη, ο Αλφρέδο για τα μάτια της Μαργαρίτας Γκωτιέ τσακώθηκε με τον πατέρα του και ο Ζήγκφριντ πέρασε του λιναριού τα πάθη για την αγαπημένη του Βρουχλίνδη. .

Η ιστορία είναι πλημμυρισμένη από μελωμένα ρομάντζα και ανολοκλήρωτους έρωτες, που χάθηκαν στο πέρασμα του χρόνου: Ρωμαίος και Ιουλιέττα, Τρωίλος και Χρυσηίδα, Μπράντ και Αντζελίνα, Μιμίκος και Μαίρη.

Στους νεότερους χρόνους προστάτης όλων των ερωτευμένων ζευγαριών της Αγίας Παρασκευής και πολιούχος των ανθοπωλείων και των κοσμηματοπωλείων, εμφανίζεται ο φερόμενος ως Άγιος Βαλεντίνος.

Η πρώτη του παρουσία χάνεται βαθιά στο παρελθόν, στις μέρες του Κλαύδιου του Β’ στον θρόνο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατοράς. Ο σεμνός και ταπεινός αυτοκράτορας και γνωστός αφαλοκόφτης, είχε την ευγενή συνήθεια να σφάζει και να μαχαιρώνει ότι στεκόταν εμπόδιο στον δρόμο του.

Πρώτος ανακάλυψε πως για να ικανοποιήσει τα καταστροφικά του βίτσια, χρειαζόταν ένα χλιδάτο στρατό και όχι στρατιώτες που σέρνονταν από την κρεβατομουρμούρα, γι’ αυτό και ευλόγως απαγόρευσε τους γάμους και τους αρραβώνες.

Εδώ μπαίνει στην ιστορία μας ο Άγιος Βαλεντίνος, ο οποίος ήταν ιερέας στην Ρώμη εκείνη την εποχή, και μαζί με τον Άγιο Μάριο (που το όνομα του δεν εμφανίζεται στο εορτολόγιο των ερωτευμένων, γιατί δεν τα βρήκαν με τα πνευματικά δικαιώματα), βοηθούσαν Χριστιανούς μάρτυρες και πάντρευαν κρυφά νεαρά ζευγάρια.

Οι πράξεις τους σύντομα μαθεύτηκαν από τον αυτοκράτορα, που έσυρε τον Άγιο Βαλεντίνο στο παλάτι, και διέταξε τους πραιτοριανούς να τον αποκεφαλίσουν την 14η Φλεβάρη μετά Χριστόν και προ Χριστόδουλου.

Στην πραγματικότητα όμως, όλοι γνωρίζουμε ότι οι ερωτευμένοι δεν χρειάζονται την προστασία του Άγιου Βαλεντίνου. Ως γνωστόν οι ερωτευμένοι είναι μια ράτσα σπάνια, ανθεκτική στην βροχή, στο κρύο και στην πείνα και ευδοκιμεί σε κυρίως στις μετεφηβικές ηλικίες.

Αντίθετα στα σύγχρονα ζευγάρια, σύμφωνα με έγκυρες δημοσιογραφικές πηγές που μας έρχονται με mail από το internet, αρκεί η ικανοποίηση μιας σειράς γυναικειών ορμονών, για να εξασφαλίσει ο άντρας τον Έρωτα για τον μεγαλύτερο δυνατόν διάστημα. Πιο συγκεκριμένα:

Χοντοσεντερόνη
Βασική γυναικεία ορμόνη, χάρη στην οποία μια γυναίκα, που μπορεί να μην ξέρει να πάει ούτε από την Ομόνοια στο Σύνταγμα, εντοπίζει με κλειστά μάτια όλα τα υποκαταστήματα της αλυσίδας Hondos Center σε ακτίνα 150 ναυτικών μιλίων.

Φερτηκαρταρεκαργιόλη
Ορμόνη, που εκκρίνεται ιδιαίτερα κάθε Σάββατο πρωί, και διεγείρει την γυναίκα έτσι ώστε να αποσπάσει την πιστωτική κάρτα του άντρα, αφού η δική της έχει καταστραφεί από την χοντοσεντερόνη.

Ευρωχλωρίνη
Με την έκκριση αυτής της ορμόνης η γυναίκα αφήνει την πιστωτική κάρτα και στρέφεται στα μετρητά του άντρα, τα οποία και "καθαρίζει" σε χρόνο ρεκόρ. Εφόσον συνδυαστεί με τις δύο προηγούμενες, ασ'τα να πάνε.

Τηλεφωνίνη
Ορμόνη, που δίνει στη γυναίκα την ικανότητα να μπορεί να μιλά στο τηλέφωνο για πολλές ώρες χωρίς να χρειάζεται τροφή και νερό. Εκκρίνεται καθημερινά σε σταθερή ποσότητα, αλλά παρατηρείται υπερέκκριση όταν η φερτηκάρταρεκαριόλη και η ευρωχλωρίνη δεν έχουν αποτέλεσμα.

Νυφουλίνη
Πρόκειται για ορμόνη της οποίας η έκκριση αυξάνεται γεωμετρικά με τα χρόνια και η οποία δημιουργεί στη γυναίκα την ακατανίκητη ανάγκη να ντυθεί νυφούλα. Εξαιρετικά επικίνδυνη για τους άντρες, αφού μπορεί να τους οδηγήσει ακόμη και στον αιφνίδιο γάμο.

Πονοκεφαλίνη
Πρόκειται για ορμόνη που εκκρίνεται κυρίως όταν η γυναίκα βρίσκεται σε ύπτια θέση (=ξαπλωμένη). Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι αυτή η ορμόνη δεν προκαλεί πονοκέφαλο στην γυναίκα αλλά οίδημα (=πρήξιμο) στα γεννητικά όργανα των ανδρών. Η γυναίκα επικαλείται δήθεν πονοκέφαλο για να αποφύγει άλλες δραστηριότητες. Πιστεύεται ότι συσχετίζεται με τη νυφουλίνη στις μικρές και την φερτηκάρταρεκαργιόλη στις μεγαλύτερες ηλικίες.

7/2/07

Με κάθε επισημότητα εορτάστηκαν την Παρασκευή τα πρώτα γενέθλια της Μπρίζας με την παρούσα μορφή της.

Στην Μητρόπολη τελέστηκε με λαμπρότητα η εορταστική δοξολογία, ενώ στην κεντρική πλατείας της πόλης κατέληξε η καθιερωμένη στρατιωτική παρέλαση συνοδεία της Φιλαρμονικής.

Ακολούθως, η διευθυντική ομάδα της Μπρίζας παρέθεσε γεύμα προς τιμήν της ηγεσίας των ενόπλων δυνάμεων, συναντήθηκε με εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων και ολοκλήρωσε τις επετειακές εκδηλώσεις στο φωταγωγημένο Bussolaki.

Κλειστά παρέμειναν καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας τα εμπορικά μαγαζιά, τα βουλκανιζατέρ, και οι οίκοι ανοχής, ενώ οι φούρνοι προμήθευαν το κοινό ψωμί για τρεις ημέρες.

Πλήθος κόσμου παρακολούθησε με κατάνυξη τις εορταστικές εκδηλώσεις, ενώ στην κεντρική πλατεία βρέθηκαν αναγνώστες της καλής εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, που πανηγύριζαν την καταγωγή των γονιών της Μαρίας της Άσχημης από την Άμφεια και το Πήδημα.

Με δάκρυα στα μάτια οι γηραιότεροι ενθυμήθηκαν παλαιότερες αυθόρμητες εκδηλώσεις του πλήθους για τους γονείς της Μαρίας της Κουτσής, ενώ κρίθηκε επιτακτική η ανάγκη ολοκλήρωσης των έργων για την κατασκευή συντριβανιού στα Ψαράκια, ώστε να μπορεί ο κόσμος να πανηγυρίζει άνετα και να διαλύεται ησύχως.

Δεκάδες ευχητήρια τηλεγραφήματα έφθασαν στα γραφεία της Μπρίζας από την πολιτική ηγεσία, το διεθνές τζετ σετ και το εγχώριο τζετ λανγκ, ενώ μεταξύ των επιστολών ξεχώρισαν οι θερμές ευχές του Βαγγέλη Ρωχάμη και του Πητ Παπαδάκου.

Μοιραία, το επετειακό γεγονός μονοπώλησε την ειδησεογραφική επικαιρότητα, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την πρόταση δυσπιστίας της αναξιωματικής αντιπολίτευσης και την ανακάλυψη της θαυματουργής φραπελιάς, που θεραπεύει κάθε καταγεγραμμένη νόσο, εκτός από την ανθρώπινη βλακεία.

Τα μεγάλα διεθνή δημοσιογραφικά επιτελεία έκαναν σημαντικές αναφορές στον σπουδαίο εορτασμό, προβάλλοντας πολύωρα ρεπορτάζ, ενώ η καλή εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ αφιέρωσε δέκα ολόκληρες λέξεις στο κυριακάτικο φύλλο της.

Η δωρεάν έκδοση της Μπρίζας ήρθε να καλύψει μια σημαντική κοινωνική απαίτηση των Ελαιοχρωματιστών, των Τζαμάδων και των Ψαράδων για τζάμπα χαρτί, κερδίζοντας γρήγορα την εμπιστοσύνη του κοινού.

Ξεπερνώντας τις αρχικές αντιδράσεις των λαθραναγνωστών («τι αξία έχει να διαβάζεις λαθραία, αν η εφημερίδα είναι τζάμπα») και τις συνταρακτικές αποκαλύψεις του Νίκου Ευαγγελάτου στις Αποδείξεις για την μουτζούρα που αφήνει στα χέρια, γρήγορα η Μπρίζα ξεχώρισε σε σχέση με άλλα έντυπα της ίδιας κατηγορίας, όπως τον Χρυσό Οδηγό, τα δελτία Προ-Πο και τα διαφημιστικά φυλλάδια για super θερμάστρες του IDEA.

Ο Γιώργος Δημητρακόπουλος σε δηλώσεις που έκανε, ευχαρίστησε τον κόσμο για την καθολική συμμετοχή του, ενώ τόνισε πως έκανε αποδεκτή την πρόσκληση του Aplha για μόνιμη θέση αριστερού πανελίστα στο δελτίο ειδήσεων του σταθμού, συντροφιά με το Νικο Κακαουνάκη, την Μάρα Ζαχαρέα, τον Γιώργο Κύρτσο και πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα.

Παράλληλα, επιβεβαίωσε τις φήμες που γράφτηκαν πρώτα εδώ, και ήθελαν την Μπρίζα να εξαγοράζει τον ΔΟΛ και να ρίχνει στην αγορά νέο έντυπο για αριστερόχειρες.

Σύμφωνα, με αλλεπάλληλες συσκέψεις του διευθυντικού επιτελείου, το ΒΗΜΑ θα κυκλοφορεί πλέον ως ένθετο Στην Μπρίζα, αλλά αντί για DVD με τις περιπέτειες του Τζίμη Ευθυμίου στις “Ιστορίες Ενός Περαστικού”, θα κυκλοφορήσει αρχικά πολυτελής κασετίνα με αποκαλυπτικά πλάνα του Radar να λογοκλέπτει αυτούσια κείμενα από καλούς συναδέλφους.